martes, 26 de septiembre de 2017

15/09/17 1ª CLASSE DE TEATRE

Avui en clase, ens hem apropat al concepte de teatre social, duent a terme varies dinàmiques.

El teatre social utilitza tècniques teatrals amb l'objectiu de visivilitzar, reflexionar i resoldre conflictes social. També es pot fer servir per a buscar solucions en conflictes interpersonals i amb col·lectius en risc d'exclusió.

Els llenguatges expressius sempre han estat una estrategia i una eina basica per intervenir en la formació i el desenvolupament global de la persona. El treball a partir dels llenguatges expressius facilita la creació de ligams relacionals, genera opcions i realitats de relació entre la persona i l' entorn social. (Josep Maria Font i Font)

El teatre social com a tal, busca la participació del públic en les actuacions que es fan. En aquesta cas, en la clase, nosaltres no teniem públic així que han segut dinàmiques conjuntes en les que tots hem participat. A continuació deixem uns exemples de dinàmiques de tatres social, les que hem fet a clase:

- Primera dinàmica - la bola d'energia: Consistia en passar-nos una bola d'energia imaginaria entre tots formant un cercle; poc a poc s'anaven afegint més normes a la dinàmica com per exemple, podies fer que la bola li rebotara a la mateixa persona o que tota la classe canviara de lloc.

- Segona dinàmica: Tractava de moure'ns per tota la classe i fer alguns moviments quan el professor ho marcava (per exemple, saludar a la persona que et trobaves de cara quan el professor pegava una palmada). Baix el nostre punt de vista aquestes dinàmiques han servit per  millorar el treball en conjunt amb un grup de persones més nombrós, sobretot un dels primers dies de classe, en el que no ens coneguem a penes, i tal vegada ni hem mira't als ulls a altres companyes.

- Tercera dinàmica: La dinàmica que pensem que més ens ha servit per a millorar la unió, ha sigut una en la que tots teniem que moure'ns a la vegada d'un punt a un altre i parar-se  en aquestos tots a la vegada per a cridar el nostre nom o por a fer un moviment determinat. S'ha creat una sensació de col·lectiu tan bonica com important.

- Quarta dinàmica: Ha sigut la que més pensem que ens ha ajudat a llevar-nos la vergonya, tractava de fer una figura estàtica entre varies persones, representant sensacions o sentiments. Després aquelles persones qu no havien participat en la figura tenien que observar-la des de tots els costats.

En segon lloc hem realitzat una serie de dinàmiques per parelles que ens han servit per a conèixer un poc més a persones en les que no haviem mantés cap tipus de contacte (en la majoria dels casos) i treballar amb elles. Una d'aquestes ha consistit en seguir la mà (situada a pocs centímetres de la cara) de la teua parella allà on anara. Una altra, per exemple, consistia en situar-se en front de la  parella i seguir els moviments que ell/a realitzava, de forma que pareguera que ens estiguerem mirant en un espill.

En conclusió, el treatre social dins de la nostra aula ens ha ajudat a fomentar la nostra creativitat, el treball en equip, le motivació i sobretot el desenvolupament de la confiança. Com diu Josep Maria Font, hem participat en un procés de creació de col·lectiu on els esforços de cadascú esdevenen un sol resultat comú: el teatre. I aixó es el que més ens ha agradat, la creació d'una cosa en la que tots hem participat i a més ens hem divertit.



No hay comentarios:

Publicar un comentario