sábado, 25 de noviembre de 2017

16/11 JOCS

Per començar el blog d'avui parlarem del perquè veiem que l'animació sociocultural en la infància és duu a terme  fòra de l'àmbit escolar: i es que la majoria del temps els xiquets/es el passen a l'escola. Per això podem veure que predomina sobretot en els caps de setmana o divendres per la vesprada, quan els més petits finalitzen la setmana a l'escola. Un exemple, es Sueca, on tots els Juniors, duen a terme les seues activitats els dissabtes de vesprada; o el casal jove (que com a característica es públic) desenvolupa les seues activitats tant divendres de vesprada/nit com dissabtes de vesprada/nit.
I parlant de públics i privats... perquè veiem que la majoria de associacions u organitzacions d'animació sociocultural son privades? és perquè no hi ha necessitat? No tenim molt clar el motiu del perquè no hi han tantes asociacions públiques, però com tot, creiem que per falta de recursos. Però trobem que si que hi ha una necessitat, i a més gran, perquè son aquestes organitzacions les que ajuden als mes menuts i joves a saber autogestionar-se el temps d'oci i a més, fan una gran funció de prevenció davant futures males conductes. I açò no sols ho dic perquè s'haja tractat el tema en classe, sinó desde la propia experiència com a actual Júnior.

Podem trobar distints recursos d'animació sociocultural:
  •  Centres i associacions de temps lliure: esplais, escoltes, juniors…
  •        Ludoteques
  •        Activitats educatives de vacances: campaments, colònies, escoles d’estiu,etc.
  •      Equipaments i activitats d’educació ambiental: granges-escola, centres d’educació ambiental, escoles de la natura, etc.
  •        Empreses d’activitats educatives

Durant el temps que els xiquets i xiquetes passen en aquestes associacions, es duen a terme una serie de  jocs de diferents tipus. Però per a quÈ serveix un joc? La finalitat d'aquests es la diversió, però això no implica que no pugen tindre, a més, altres finalitats; per exemple, es por fer una gymkana per a que els xiquets i xiquetes es diverteixin i a més aprenguen a treballar en equip.

Una de les clasificacions de jocs és:
  • Jocs de taula: per exemple el risk
  • Jocs de pati, de carrer o d'exterior: per exemple la bomba o el sambori
  • Jocs d'ordinador
  • Grans jocs, per exemple, una gymkana o un rally
Com a conclusió, donant un poc la meua opinió, crec que en la majoria dels jocs que es fan perls als xiqquets i xiquetes en l'ambit d'oci, a part de voler divertir volen ensenyar valors i bones conductes, ja siguen organitzaciosn públiques o privades. Perquè el que volem crear es una societat responsable i amb valors com el respecte, el treball en equip o la jústicia, i que les persones es desenvolupen amb criteri basant la seua vida en aquestos valors.

No hay comentarios:

Publicar un comentario